måndag 30 juni 2008

gotland dag 2

Man kan ju lugnt säga att natten inte gick ljudlöst förbi. Det visar sig att herr Oliver är odjuret själv och snarkar som en gammal risig dieseltraktor. Det hela började med att Oliver börjar överlägga med sig själv om hur äckligt overpriced en utemöbel var som vi sett dagen innan i Visby.
Sen börjar han plötsligt prata med mig och när jag frågar om han pratar i sömnen så nekar han och börjar sen snarka. Under tiden jag fortfarande befinner mig i rummet så hinner han vifta med armarna som värsta flygvärdinnan och sno runt som självaste snoddas, det hela såg ut som en exotisk parningsdans från djurriket. Sen lyckades han höja snarket till oanade höjder och då försökte jag först dränka oljudet med ipoden och när han hördes igenom pluggade jag igenom öronen med dom bästaste bästa konsertöronpropparna. MEN han hördes fortfarande!


Så vad har vi fått ut av vår första natt tillsammans på Gotland? Oliver snarkar som en gammal rostig traktor, dansar i sängen, pratar med sig själv och lyckas till slut driva mig till den grad av vansinne där jag helt enkelt inte står ut med att vara kvar i rummet. Så jag går ut ur rummet, stänger dörren och lägger mig i soffan som står 7 meter från dörren och tänker; aah, äntligen lite lugn och ro...

Men icke! Ungjäveln hörs igenom både vägg och isolering! Jag suckar men sätter nöjt i öronpropparna igen. Men det går helt enkelt inte att stänga ute detta bestialiska vrål som tycks komma från helvetets djupaste avgrunder. Till slut somnar jag antagligen av utmattning. Jag vaknar senare om möjligt ännu tröttare än jag var när jag gick och la mig, går in i rummet och finner en strålande Oliver liggandes fullt påklädd i sängen, frågandes "varför lämnade du rummet i natt?"


Nu har vi klätt ut oss till ninjas, ätit pez, lekt talibaner och smort in oss grundligt för den sista färden in i drömmarnas värld. God natt. Ridå ner.




13 kommentarer:

Anonym sa...

När jag läser detta och ser bilderna saknar jag verkligen sova-över-tiderna.

Jag kan även verkligen se framför mig hur Oliver snackar goja i sömnen.

FLI sa...

Men Oliver snarkade inte så mycket när vi hade kollo hemma hos mig, eller var det bara Micke som hade skjutit han med bedövningspistol som räcker för en fullvuxen elefant?

Anonym sa...

Hur visste du det?! =O

FLI sa...

För jag låg engentligen under garderoben ocg iaktog er hela natten

Anonym sa...

Haha, ger vi oliver ett eget hus på mitt land sen eller? :P

Anonym sa...

det röstar jag för!

Anonym sa...

Gnällmånsar! Det är ju lugnande för tusan. Som nattsyrsor.

Anonym sa...

Oliver ska VERKLIGEN sova isolerad. På sin höjd kan han sova i den lilla stugan där Nencia och Johnny sov, men det är nästan så han får sova i matkällaren, om den här historien upprepar sig.. Ta inte illa upp Oliver, vi tycker om dig, vi tycker bara att det här med skönhetssömn ska vara lika för alla ;D

FLI sa...

Det Olive rbehöver är någon som ligger bredvid han och lugnar honom.. Klappar snällt sådär på huvudet när han börjar snarka.

Unknown sa...

exakt felicia! så... vem ställer upp?

Anonym sa...

...eller slår honom hårt i magen så han förstår att det är allvarligt, det han håller på med..? ;D

Anonym sa...

Jag tror att det där var Felicias sätt att frivilligt anmäla sig att sova i matkällaren med Oliver :)

Unknown sa...

Ahhhh potato potato potato