söndag 29 juni 2008

gotland dag 1

Oliver gick upp kl 04 (hostattack pga popcorn) och åkte buss till Nynäshamn där han skuttade på båten. Där stördes han av sjuttielva små äckelungar som sprang fram och tillbaks. Missade sen sin buss i Visby och ringde Pia och grät och blev då hämtad av hela familjen Sundström.

Vi bråkar om ifall det var sparris- eller spenatsoppa vi åt till lunch på ett litet fik med två sinnessjuka idioter till gotlänningar som satt och stirrade på mig och Oliver med våta ögon. (Oliver smakar på sitt finger som nyss lämnat den tomma popcornskålen och ser lycklig ut)

"Ah, vi har handlat också men var var inge kul.." - Oliver

Oliver skulle nu få äran att möta vår grönsaksgubbe som odlar maja och vi stötte även ihop med en uppskattningsvis 2 dagar gammalt kaninlik som låg i solen och gassade, en liten nyfödd. Denna var svart och de kvarlevande syskonen rosa så vi antar att solen gjort sitt..

Väl hemma i huset börjar vi knapra sesamfröpinnar och Pias försvinner spårlöst i sängen.. Om ni har några upplysningar om försvinnandet så messa gärna. Oliver visar även sina fina strumpor :)





3 kommentarer:

FLI sa...

jag har också sådana strumpor, fast jag har svarta rosor på dom:D

Anonym sa...

Okej att Gotland är kanske världens härligaste ställe, men nu vet jag inte om jag vill åka tillbaka dit mer.. Vad är det för läskig grönsaksgubbe som odlar en stackars Maja? Vad har hon gjort för ont och är hon ätbar? :o

Snälla Pia, säg att du hälsar på henne ibland, där hon sitter fast i jorden.. =/

Anonym sa...

Maja är finsk utbytesstudent. Hon förtjänar det.