onsdag 8 oktober 2008

Älskade årstider älskade

Vilken underbar morgon. En sådan här morgon så vill man inta sin frukost på ett fik. Titta på människorna som är på väg in i framtiden. Till jobbet, ett läkarbesök eller kanske en döende släkting. Själv sitter man där, tillsammans med andra upplysta själar som insett att inget går upp emot att äta frukost ute en morgon som denna. Då sommaren möter hösten. Kanske har man ögonkontakt med någon lite för länge. Kanske tycker man att han är söt. Kanske hatar han dig. Det gör inget. Man dricker upp sitt kaffe, tar på sig jackan och går ut. Helt plötsligt är man själv på väg in i framtiden. Till jobbet, ett läkarbesök eller kanske en död släkting.

8 kommentarer:

Anonym sa...

Kul att du också tycker om att skriva! Glöm inte att besöka min blogg, för oss som tycker om att skriva.

Anonym sa...

Jag förstår inte... Dålig!

Anonym sa...

Jag tycker den var jättebra.

Anonym sa...

Det är jag som skrivit den.

Anonym sa...

fortfarande, orka skriva i andras namn.

Anonym sa...

För mig är det lättare att skriva i ditt namn än i mitt eget. Jag har fler bokstäver än dig.

Anonym sa...

Han som något döljer, ger sina sanningar i gåtor.

Han som med öppna kort spelar, talar i raka ord.

Det viktiga är att vi vet.

Anonym sa...

Fader Fourah hade glasögon av en anledning...

Han hade synfel.