fredag 15 augusti 2008

Äventyr!

Som några av er kanske redan vet, var jag, Anna och Elin ute på ett litet äventyr igår. Vi skulle se Lars Winnerbäck i Strömsholm, som ligger utanför Västerås. Det var ingen resa som tog särskilt lång tid, men vi hann ha väldigt roligt på vägen dit ändå. En populär lek var den när en person säger en bokstav och nästa person fortsätter. Den som säger sista bokstaven i ett ord förlorar.

Bland annat skulle vi åka buss från Västerås Central, en buss som vi skulle åka till ett ställe som hette Kolbäck. Vår buss skulle komma fram till Kolbäck halv, och bussen vi skulle byta till skulle avgå halv. En lite halvt stressig situation kan tänkas, men det blev inte rejält stressigt förrän jag tittar på klockan, inser att den är 25 och allt vi ser är åkrar, åkrar, åkrar. Då får jag och Elin panik. Och mitt i paniken säger Anna: Jag säger i alla fall F!

(Vi hann med bussen. För på landet är busschaufförerna snälla och väntar in passagerare, trots att bussen de kommer med är fem minuter sen.)

1 kommentar:

Anonym sa...

Oikare!