lördag 5 juli 2008

Gissa handen

Den spontana Gissa händerna-leken som uppstod under fyllefotot från Midsommar lämnade mersmak hos mig! Därför har jag bestämt mig för att införa en tävling med samma namn. Enda regeln är att du inte får titta på orginalfotona (alltså, börja inte leta igenom era gamla foton), för det blir ju inte så roligt... Må bäste man/bästa kvinna vinna!

Bild nr 1

Bild nr 2

Fina (hemliga och än så länge icke-existerande) priser väntar! Med detta inlägg vill jag också officiellt införa kategorin Tävlingar.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Handen på bild nummer två tillhör Oliver. Även den vänstraste handen på bild nummer ett är Olivers, men vilka de andra två är vet jag faktiskt inte.. Antagligen är det Micke han skakar hand med, och det skulle faktiskt kunna vara min hand som är i bakgrunden :o

(Haha, jag hoppas inte priset är en glass, för isf kommer jag ha glass så det räcker hela sommaren ;D Om jag vinner. Vilket jag såklart gör.. kanske)

Anonym sa...

Den högra handen på bild ett tillhör mig, vilket jag ser på mina ovanligt långa tummar.

Min skakningskamrat är Emma, vilket jag ser på hårbandet som sitter runt handleden. Emma är den enda jag känner som har hårband runt handlederna.

Handen på bild två tillhör återigen mig. Det är tumlängden som är avslöjande återigen.

Svar:
Bild 1: Emma (till vänster) och Mikael (till höger)
Bild 2: Mikael

Riktigt roligt initiativ Ina!

Unknown sa...

Bild två skulle kunna vara min hand... Ser lite ut som mitt armband och min bruna tröja.

Unknown sa...

Jag tar tillbaks det, armbandet ser onekligen ut att vara mitt, men min bruna tröja är ej randig ända ner till slutet av ärmen :(

Anonym sa...

En annan avslöjande faktor på bild två är att det är min fjärrkontroll på bilden.

FLI sa...

Sen måste jag bara påpeka att jag brukar ha toffsar runt handleden.

Men jag håller med micke om bidl ett och oliver är det på bild två.

Anonym sa...

Wicked! Men tyvärr, mina kära vänner. Priset tillhör MIG! =)

Anonym sa...

jag vill påpeka att jag själv också har hårband runt handleden! men ja micke, du har rätt.

Bild nr 1: Emma och Micke (även handen i bakgrunden tillhör någon av dessa, kommer inte ihåg vem. Det är i alla fall överlämning av en födelsedagspresent på gång.)

Bild nr 2: Micke. Och Mickes fjärrkontroll.

Grattis Micke!

Anonym sa...

Jag förväntar mig ett pris ikväll!