onsdag 28 maj 2008

Camebridge, part one.

Det var måndag och vi var på McDonalds för att prata engelska med varandra innan the moment. Muntliga testet i Camebridge. Nervositeten var påtaglig, alla mådde allmänt dåligt men vi var ändå vid gott mod. Snart var det över.

Dock uttryckte sig Inas nervositet på ett annorlunda sätt, då hon istället för att lägga brickan där alla andra brickor ligger, med stor kraft skjutsar den mot två mammor som fridfullt sitter och äter bakom återvinningsgrejen. Den missade ena mammans huvud med kanske 20 centimeter..

Och eftersom vi värmde upp genom att prata engelskan, gjorde vi det gåendes genom stan, varpå jag funderar över vad folk tror om oss, då de omöjligt kan tro vi är från England^^ Därför kommer vi på att vi är på en Skandinavisk rundresa, där jag är från Norge, Ina från Danmark, Emelie från Finland och Elin från Sverige. Detta resulterade i att när jag sa "där är Observatorielunden" eller påpekade andra saker, fick jag tillbaka "du ska inte veta det, du är från Norge".

Men provet gick bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag måste faktiskt påpeka att de INTE var mammor, var de det hade de nog misslyckats lite med sitt uppdrag, eftersom jag inte såg till några barn...
kasta brickor på mammor? jag är väl inget monster heller.. :(

Anonym sa...

I så fall hade de kidnappat barnet de hade i en barnvagn bredvid sig..