söndag 27 januari 2008

Riksdagen 24 November 2005 (i ettan)

Först ska man gå igenom en säkerhetkontroll, sån som finns på flygplatser.

Alla går igenom helt utan problem, enda tills Elin, som självklart går sist piper som en galning och en vakt visiterar Elin i cirka 5 minuter. Eftersom Peter har bestämt att hela klassen ska gå gemensamt så står hela klassen och skrattar och dividerar högt och tydligt om vad Elin kan ha med sig in på riksdagen och varför. Samtidigt står en viss Peter och suckar HÖGT och tittar om vartannat på klockan och på Elin.

Samma dag på riksdagen när vi sitter där inne och måste vara knäpptysta vänder Elin sig till Ina och viskar:

- Vad händer om jag ropar: Ursäkta men jag hör inget kan ni prata lite högre?
Ina som inte alls vill att Peter eller någon annan ska höra att hon håller på att dö av skratt, försöker hålla sig medan nån riksdagsgubbe står och pratar om maskeringsförbud.

Sen är det rundvandring med Peter och han talar om vilka hus som tillhör Regeringen och riksdagen. Cirka en timme senare så ska Elin briljera med sina kunskaper för sin bror och svarar TOKFEL på frågan. Ina dööör återigen av garv.

1 kommentar:

Unknown sa...

Samma dag som jag var nära på att bli utkastad av väktaren för att jag "råkade" säga att jag hade bomber på mig när vi gick igenom säkerhetskontrollen. :)